Monday, August 13, 2007

Remaja 15 tahun menggunakan SEO dan dabomm

Persidangan blogger terkini, Blogher 2007 Conference , di Chicago, seorang remaja wanita berumur 15 tahun, berdiri ditengah-tengah blogger. Chloe Spencer, pemilik neopetsfantic dot com dan mempersembahkan kisah kejayaan "ultimate neopets cheat blog". Turut mendengar para penggiat blogger lain dan juga pemasar internet di bilik persidangan yang penuh sesak.

Kisahnya bermula pada usia 15 tahun, bila beliau gemar bermain neopets dan membuat keputusan untuk membina blog tentang netpets, bidang yang digemari kanak-kanak dan juga remaja. Beliau mula mencari nama domain yang sesuai dan menggunakan "wordtracker" bagi membantu beliau mencari "keywords"untuk menjadi tajuk utama. Beliau menemui "ulimate Neopets cheat site" adalah katakunci carian paling popular dan tanpa berfikir panjang terus menggunakannya untuk blog beliau yang membawanya kepada mercu jaya.

Hanya memperuntukan beberapa jam untuk mengemaskini blog, beliau berjaya menghasilkan pendapatan melalui Google Adsense sebanyak USD$30/sehari dan adakalanya mencapai USD$40/sehari. Purata pendapatan sebulan mencecah USD$700 hingga USD$900 hanya dengan menjalankan sedikit kerja kemaskini.

Adakah anda ingin menjadi seperti Chloe? Mulakan dengan menjadi pemain adsense...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Storan penyimpan file tanpa had FREE

Text Link Ads